Coding

Για ηλικίες 4-5,6-8 , 9-12 & 13-17 ετών

Διάρκεια: 1 ακαδημαϊκό έτος (2 ώρες/εβδομάδα)


STEAM Πεδια:
Πληροφορικh, Ψυχολογiα, Τεχνολογiα, Τeχνη

CODING: Η Επιστήμη πίσω από τα Video Games

Τα video games μπορεί να φαίνονται διασκέδαση και φαντασία, όμως πίσω από κάθε παιχνίδι κρύβεται ένας ολόκληρος κόσμος επιστημονικής γνώσης, τεχνολογίας και ανθρώπινης ψυχολογίας. Στο πρόγραμμα αυτό, οι μαθητές ανακαλύπτουν τις βασικές αρχές του σχεδιασμού παιχνιδιών και πώς λειτουργεί ο ανθρώπινος νους κατά το παιχνίδι: από τα χρώματα που προκαλούν συναισθήματα, μέχρι τη μουσική που αυξάνει την ένταση και την αίσθηση ανταμοιβής που κρατά τον παίκτη ενεργό.
Εξερευνούν τη σύνδεση μεταξύ αφηγηματικής δομής και σχεδιασμού επιπέδων, μελετούν τις μηχανές φυσικής και κίνησης, και αναλύουν πώς τα γραφικά και οι ήχοι επηρεάζουν τη συμπεριφορά μας. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και χρήση φιλικών εργαλείων προγραμματισμού, σχεδιάζουν και υλοποιούν το δικό τους mini-game, ενώ συνεργάζονται για την επίλυση δημιουργικών και τεχνικών προκλήσεων.
Το εργαστήριο ενισχύει την ψηφιακή παιδεία, την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας, και καλλιεργεί την καινοτομία και την κριτική σκέψη, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να δουν τον κόσμο των παιχνιδιών όχι μόνο ως παίκτες, αλλά και ως δημιουργοί.


Μαθησιακοί στόχοι

1.Να κατανοήσουν οι μαθητές τις βασικές αρχές του σχεδιασμού παιχνιδιών, όπως η αφηγηματική δομή, ο σχεδιασμός επιπέδων και οι μηχανισμοί φυσικής.
2.Να εξερευνήσουν πώς οι οπτικές και ακουστικές παράμετροι (χρώματα, μουσική, ήχοι) επηρεάζουν τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των παικτών.
3.Να μελετήσουν τις βασικές αρχές της ανθρώπινης ψυχολογίας που σχετίζονται με το παιχνίδι, όπως η αίσθηση ανταμοιβής και η διατήρηση του ενδιαφέροντος.
4.Να εξοικειωθούν με απλά εργαλεία προγραμματισμού και δημιουργίας παιχνιδιών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
5.Να εφαρμόσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός mini-game.
6.Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικής εργασίας μέσα από κοινή δημιουργία και επίλυση τεχνικών προκλήσεων.
7.Να ενισχύσουν την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας και την αντίληψη για την καινοτομία στον χώρο των ψηφιακών μέσων.

Δεξιότητες NAGC που καλλιεργούνται:

1.Αναλυτική και αλγοριθμική σκέψη
2.Επίλυση σύνθετων προβλημάτων
3.Κατανόηση προγραμματιστικών γλωσσών
4.Δημιουργικότητα στο σχεδιασμό παιχνιδιών
Δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας

Σύνδεση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs)

SDG 4 – Ποιοτική Εκπαίδευση
SDG 8 – Αξιοπρεπής Εργασία και Οικονομική Ανάπτυξη
SDG 17 – Συνεργασία για τους Στόχους